Zo sterk als een beer

”Als je een paar weken na het fietsen op de Stelvio een halve marathon loopt dan ben je zo sterk als een beer”, vertelde Martin de Munnik mij onlangs. We gaan het meemaken. Volgende week een weekje naar de Stelvio om te fietsen en twee weken na terugkomst staat de vermaarde halve marathon van Lauwersoog naar Ulrum op het programma. Een jubileumeditie. Het is de 25e keer dat deze halve marathon wordt gelopen. Voormalig organisator Wob Meijering vertelde dat de omstandigheden deze loop boeiend maken. Het kan bijvoorbeeld heel warm zijn, maar ook door onweer en hevige slagregens, zoals in 2013, worden afgelast. Het is tenslotte een Hollandse zomer, dus onvoorspelbaar. Maar goed, eerst een trainingsweekje vanuit Prad am Stilfserjoch de Stelvio en omgeving verkennen per fiets en ook wat hardlopend. Ik heb sinds de halve marathon van Zwolle weinig gelopen. Eerst twee weken rust en daarna licht last van mijn knie. Lopersknie? In ieder geval wat irritatie en daarom wat rust nemen om vrijdag fit naar Italië af te reizen. Ik wil natuurlijk wel lekker de bergen op fietsen en daarbij heb ik het vermogen om een halve marathon te lopen, dus ik maak me weinig zorgen voor 1 augustus.

Ik ben heel nieuwsgierig of de voorspellende woorden van Martin de Munnik kloppen. Maar eerst gaan genieten van het schitterende uitzicht in Italie

11215793_918618831538150_7591897641149526704_n111

Plaats een reactie