Trainen van de kuitspier

Dit is mijn training op dit moment, naast het maken van de dagelijkse lange wandelingen.

WP_20150315_001

Dat betekent dus dagelijks excentrische oefeningen dat moet zorgen voor meer bloedcirculatie in de achillespees en een duidelijke pijnafname. Begin met concentrisch trainen zodra de peesgevoeligheid acceptabel is. Deze trainingsvorm is binnen het herstel het meest geschikt voor het ontwikkelen van spierkracht.

Dus sta ik iedere dag op de trap om mijn pees en kuitspier te trainen, om de belastbaarheid te verhogen. Ik probeer iedere dag wel even een dribbel te doen, maar na een klein stukje voel ik mijn kuitspier weer, dus stop ik er mee. Nog een paar dagen rust en dan wil ik weer proberen om langere stukjes te gaan hardlopen. Tsja, het valt me niet mee om niet te rennen, maar het is nu eenmaal zo. En ik wil natuurlijk zo snel mogelijk weer Back On The Run!

Plaats een reactie