Toch maar compressiesokken?

Nut en noodzaak van compressiesokken was mij niet duidelijk, nu wel wat meer. Ik had een paar gekocht om te kijken of het lekker loopt. Ik heb ze twee keer geprobeerd, maar hardlopen met warm weer viel me vies tegen. En ik merkte ook weinig ‘waarde’ van de sokken. Dus ik heb ze niet weer gebruikt en ze lagen ongebruikt in de sokkenmand. Maar nu, na mijn blessure van vorige week vrijdag, heb ik de sokken de hele dag aan. En warempel het helpt. Zaterdag was het nog strompelen geblazen, maar zondag ging het al stukken beter. Waarschijnlijk dankzij de compressiesokken. Inmiddels kan ik al weer een aantal kilometer pijnvrij wandelen en het stretchen van de kuitspier gaat ook weer. De vraag voor mijzelf is dan ook of ik de compressiesokken ga gebruiken tijdens het hardlopen, als ik weer gezond en wel de weg op kan. Ik vraag me wel af hoe hardlopers het doen als het volop zomer is. Ik merk nu al, en het is nog maar een graad of veertien, vind ik het behoorlijk warm. Maar goed, de waarde van de sokken hebben zich tot op dit moment wel bewezen om snel[ler]  te herstellen van het kwetsuur aan mijn kuit.

Grote vraag is: wie heeft tips?

2 gedachtes over “Toch maar compressiesokken?

  1. Hallo Rein, Ik heb zelf ook compressiesokken maar draag ze eigenlijk nooit tijdens het lopen. Ik draag ze juist na zware inspanningen omdat ik heb gemerkt dat ik dan beter herstel. Leuke site trouwens.

    Groeten Rene

Plaats een reactie